Fara scapare











{12/12/2008}   Jazzurile mele preferate

La cerera publicului, cateva din preferatele mele in jazz (pentru moment,pentru ca inca descopar si mai am cateva tone de ascultat)

Sa incepem cu cantaretele:
Dinah Washington, din care s-a inspirat mult Amy Winehouse…
Teach me tonight
si varianta lui Amy (ce mega-voce are, Doamne… pacat de ea)

Putin Sarah Vaughan cu All the things you are

Putin scat de Ella in Lullaby of Birdland

Si varianta mea preferata de Summertime tot cu Ella, in care orchestra canta originalu de Gershwin (cred, da’ cam asa suna).

Si fiindca jazz fara saxofonisti nu exista 🙂

Jordu cu Max Roach (care e baterist de fapt…)

Invitation, Coltrane, cantat de Dinah aici (n-am rezistat 🙂 ). Si mai am Nature boy de Coltrane cantat de Natalie Cole si preluat si de Massive Attack cu David Bowie 🙂

Deasfinado – Stan Getz (deja plang aici), care mai are si One note samba si The girl from Ipanema (si uite asa intram si-n jazzu sud american)

Si da, ca tot l-am facut anu trecut Freddie Hubbard (I love this).

Si niste pian:

Keith Jarret (primul album, Belonging, preferatul meu)
Keith Karret – Spiral Dance
Keith Jarret – As long as you’re living yours
Keith Jarret – The Windup

Eugene Maslov – Nardis

Oscar Peterson – Witchcraft
Oscar Peterson – All of me

Si All of mevarianta vocala a lui Billie Holiday (pe care o ador, pe ea, pe Billie).

On green dolphin street de Miles cu Bill Evans la pian

Si McCoy Tyner (preferatul meu, pianistul lui Coltrane) cu o piesa de Monk – rabdare pana la 01:55 cand inepe solou. Si daca tot suntem la McCoy, sa punem si My Favourite Things al lui Coltrane…

Un mic Herbie Hancock cu Cantaloupe Island (in caz ca va intrebati de unde vine hitul celor de la … cum ii chema…?). Eeeh multe vin din jazz…

Dar sa nu uitam Dave Brubeck Quartet si Take five 🙂
Si niste Horace Silver 😀

Gataaa!

Lasă un răspuns

et cetera
